wtorek, 7 lutego 2017

Wygląd ogrodu po pierwszych latach

Ogród zaczyna się rozrastać, niektóre rośliny mogę już spokojnie dzielić i rozsadzać, tak aby coraz więcej miejsca było zagospodarowane. Dużo krzewów, drzewek, bylin, kwiatów, roślin skalniakowych czy cebulek dostałam. Prawdę mówiąc nawet  bardzo dużo otrzymałam za darmo. Część przywiózł mi mąż od zaprzyjaźnionych ogrodników, bardzo, bardzo dużo od teściowej, ale też od mamy, znajomych i koleżanek. Najwięcej urosła wierzba kręcona i teraz jest już dużym drzewem, dającym cień po południu na nagrzanym tarasie,usytuowanym od zachodu gdzie pełne słońce jest już od 14-tej.
W ogrodzie przybyło rabat żwirowych, które uwielbiam, bo rozjaśniają , podkreślają i dają uczucie czystych rabat, na których wyeksponowane są ciemnozielone bukszpanowe kulki, iglaki czy jukki, które wprost uwielbiają wygrzewać się na kamyczkach. Takie żwirowe akcenty wyglądają pięknie przez cały rok, są ozdobą ogrodu wtedy, kiedy jeszcze nic nie kwitnie.















4 komentarze:

  1. Jejku, Twój ogródek wygląda wprost cudownie. Nawet kwiaty uchwycone na zdjęciach cieszą oczy. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Patrycjo, dziękuję za miłe słowa :-) Oj tak, zgodzę się z Tobą kwiaty na zdjęciach cieszą oczy, a zimą przywołują radość wiosny i lata. Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry ponownie. Jakie piękne miejsce - przestrzeń, słońce, duzo zielonej trawy i te fajnie skomponowane rabaty. Chyba dobrze się tu mieszka? Ta róża pnąca jasna przy ścieżce do domu fantastyczna - czy to New Dawn? Pozdrawiam serdecznie - Izabela S. od róż.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Izabelo. Dziękuję za komplementy, miło się czyta takie komentarze, aż serce rośnie. Oj tak dobrze się mieszka, tu jest moje miejsce. Ta róża na pergoli była kupiona z 9 lat temu, nie zwracałam wtedy jeszcze uwagi na nazwy. Nieraz chciałam ją zidentyfikować i nie mogłam dojść do tego. Nie jestem taką specjalistką od róż jak Ty, ale niedawno, natrafiłam na New Dawn i wszystko się zgadza to jest właśnie New Dawn. Jest godna polecenia.

      Usuń